Cum sunt candidatii din pozitiile entry-level?






Un studiu realizat de Millward Brown impreuna cu Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei, Ejobs si HR Club pune in evidenta un nivel semnificativ de nemultumire al angajatorilor pentru calitatea absolventilor de studii superioare. Realizat pe un esantion de 439 de companii, studiul arata ca aplicabilitatea cunostintelor teoretice in practica este pe primul loc intre cerintele angajatorilor, dar pe penultimul loc atunci cand vine vorba de evaluarea candidatilor.

Cele mai importante cerinte ale angajatorilor de la candidatii cu studii superioare care aplica pentru o pozitie de entry level sunt, in ordine: aplicabilitatea cunostintelor practice in teorie, valorile personale, planificarea si organizarea activitatilor, competentele de limbi straine si comunicarea verbala.

  • 7 angajatori din 10 afirma ca le-a fost greu sau foarte greu sa gaseasca angajatul potrivit pentru o pozitie entry level care necesita studii superioare. Pe masura ce firmele sunt mai mari scade nivelul de dificultate in gasirea angajatului potrivit. Durata de formare a unei persoane angajate pe o pozitie de entry level este in medie intre 6 si 8 luni.
  • In medie sunt evaluate 14 persoane pentru selectia candidatului potrivit, variind intre 11 persoane evaluate pentru o pozitie in departamentul de productie si 17 persoane evaluate pentru o pozitie in departamentul de vanzari.
  • Doar 4 din 10 reprezentanti ai companiilor se declara multumite sau foarte multumite de calitatea candidatilor cu studii superioare. Candidatii proveniti de la facultatile de matematica, informatica si stiinte naturale sunt cei mai bine evaluati (57% dintre angajatori sunt multumiti si foarte multumiti) in timp ce absolventii de stiinte economice sunt cel mai slab evaluati (36% dintre angajatori sunt multumiti sau foarte multumiti)

Candidatii au fost evaluati cel mai bine la: abilitatea de utilizare a calculatorului, valorile personale si dorinta de dezvoltare, si cel mai prost la: capacitatea de decizie, aplicabilitatea cunostintelor teoretice in practica si initiativa.

Prioritatile pentru sistemul romanesc de invatamant superior puse in evidenta de studiu pe baza diferentei intre cerintele angajatorilor si evaluarea absolventilor sunt: aplicabilitatea cunostintelor in practica, planificarea si organizarea activitatilor, initiativa si proactivitatea.

Studiul a fost pe un esantion de 439 de reprezentanti ai companiilor implicati in procesul de recrutare si selectie al angajatilor. Datele au fost culese in perioada septembrie 2014-martie 2015. Eroarea de esantionare este de +/- 5%.

Comentarii