Cu drag despre Educatie



Recent am incheiat o etapa importanta din formarea mea academica, moment prielnic de analiza a sistemului de Invatamant si a Educatiei in sine.



Dupa 8 ani in care am fost actor in sistemul universitar (si 12 de preuniversitar :) ) cred ca am reusit sa imi fac o parere despre ce inseamna sistemul si despre care ar trebui sa fie obiectivele lui.

Cred ca rolul educatiei nu este acela de a livra informatii, ci de a forma valori si de a crea modele. De a oferi tinerilor alternative, de a-i ajuta sa isi cunoasca abilitatile si de a-i invata sa invete.
Cu ce te ajuta sa ai sute de absolventi care invata pe de rost zeci de texte daca ei nu stiu valoarea lor practica?
Cu ce ce te ajuta un 10 luat prin copiat daca valoarea ta reala este de 7?
 
Atunci cand ajungi in piata muncii (!daca ajungi acolo), esti doar tu si angajatorul.
Atunci trebuie sa faci dovada nivelului tau de competenta. Atunci ai tendinta de a da vina pe sistem… pentru ca este mai comod sa cerem totul de la sistem.
Dar oare nu esti vinovat si tu, cel care ai profitat de unele neajunsuri din sistem?

Ne lovim de un sistem de evaluare care are in mod evident si lipsuri. Suntem obisnuiti de mici sa luptam pentru premiul I pentru ca doar asa vom primi coronita. Observam tendinta de a acumula cat mai multe titluri, insa nu intodeauna reusim sa realizam daca acele titluri sunt importante pentru noi sau pentru altii, daca le meritam sau nu, daca ele ne certificam o competenta reala sau nu.

Care ar fi solutia?
Sa invatam pentru noi! Sistemul te poate evalua corect sau nu… insa cunostiintele nu ti le poate anula.
Sa acceptam ca este de datoria noastra sa fim la curent cu tot ce este nou – atat din postura invatatorului, cat si a invatatului.
Sa cautam alternative care sa ne completeze ca specialisti.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

sunt un copil fericit

consecinte si reponsablitati